Dudzikowa Maria
Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Bez możliwości wypożyczenia
(4)
Autor
Flisek Aneta
(162)
Marx Karl
(155)
Engels Friedrich
(138)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(116)
Sidorkiewicz Tomasz
(92)
Dudzikowa Maria
(-)
Starosta Marek (tłumacz)
(88)
Borowiak Mariusz (1964- )
(80)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(80)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(80)
Perepeczko Andrzej (1930- )
(79)
Shuster Joe (1914-1992)
(78)
Siegel Jerry (1914-1996)
(78)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(72)
Finger Bill (1914-1974)
(70)
Kane Bob (1916-1998)
(70)
Kojkoł Jerzy (1960-)
(70)
Tatarkiewicz Władysław
(70)
Krzyżanowski Julian
(69)
Pertek Jerzy (1920-1989)
(69)
Drewnowski Jacek (1974- )
(65)
King Stephen (1947- )
(64)
Kitowski Zygmunt (1947- )
(64)
Urbański Józef (1929-2008)
(64)
Birek Wojciech (1961- )
(63)
Braiter Paulina (1968- )
(63)
Dyrcz Czesław (1955- )
(62)
Kędzierski Sławomir
(61)
Roberts Nora (1950- )
(61)
Szmidt Robert J. (1962- )
(60)
Jakuszewski Michał (1958- )
(59)
Nowak Grzegorz (1968- )
(59)
Suchodolski Bogdan
(59)
Czartoryski Bartosz
(58)
Mróz Remigiusz (1987- )
(58)
Rosiński Grzegorz (1941- )
(57)
Evans Virginia
(56)
Iwaszkiewicz Jarosław
(56)
Komorowski Antoni (1945- )
(56)
Krzeczkowska Eugenia
(54)
Van Hamme Jean (1939- )
(54)
Czubiński Antoni (1928-2003)
(53)
Masterton Graham (1946- )
(53)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(52)
Kubiak Krzysztof (1967- )
(52)
Zgółkowa Halina
(52)
Walczak Bogdan
(51)
Grisham John (1955- )
(50)
Brzeziński Sławomir
(48)
Duda Daniel (1933- )
(48)
Dyrek Katarzyna Agnieszka
(48)
Praski Łukasz
(47)
Baraniecki Leszek
(46)
Lee Stan (1922-2018)
(46)
Szulc Andrzej
(46)
Wolarski Wojciech
(46)
Kopacz Zdzisław
(45)
Marszałek-Kawa Joanna
(45)
Pintara Maciej
(45)
Kraśko Jan (1954- )
(44)
Pratchett Terry (1948-2015)
(44)
Siewior-Kuś Alina
(44)
Stanisławski Jan
(44)
Szypuła Wojciech
(44)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(43)
Radzicki Józef
(43)
Apanowicz Jerzy (1935-2018)
(42)
Bergman Stefan
(42)
Charchalis Adam
(42)
Hołyst Brunon (1930- )
(42)
Steel Danielle
(41)
Kuś Piotr
(40)
Bellaire Jordie
(39)
Kirby Jack (1917-1994)
(39)
Labuda Gerard (1916-2010)
(39)
Roberts Nora
(39)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(38)
Kotarbiński Tadeusz
(38)
Okoń Wincenty
(38)
Stewart Dave
(38)
Łygaś Wojciech (1959- )
(38)
Mortka Marcin (1976- )
(37)
Rosiński Grzegorz (1941- ). Thorgal
(37)
Wilusz Tomasz
(37)
Broniek Dominik (1975- )
(36)
Hi-Fi (1973- )
(36)
Czarnogórski Czesław
(35)
Leyko Jerzy
(35)
Mazan Maciejka
(35)
Wróbel Marcin (1977- )
(35)
Christie Agatha (1890-1976)
(34)
Kopaliński Władysław
(34)
Kosiarz Edmund (1929-1994)
(34)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(34)
Weber David (1952- )
(34)
Dąbrowski Jan
(33)
Flisowski Zbigniew (1924-1995)
(33)
Morgaś Wacław
(33)
Wyżyński Tomasz
(33)
Archer Jeffrey (1940- )
(32)
Fleszarowa-Muskat Stanisława (1919-1989)
(32)
Rok wydania
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
nieznany (01)
(3)
Polska
(2)
Język
polski
(5)
Temat
Interdyscyplinarność w edukacji
(4)
Wychowanie
(4)
Edukacja
(3)
Nauczanie
(2)
Młodzież
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 173910 (nr inw. 173910) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nadrzędnym celem niniejszej serii jest poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest, i czym różni się od innych działań mających na celu wprowadzanie zmian w drugim człowieku? Czy i jak jest możliwe dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Poprzez jakie procesy, w jakich kontekstach, z jakim skutkiem? Kim jest i jak jest potencjalny wychowanek? Kim jest/może/powinien być wychowawca i ze względu na kogo/na co? Prezentowane studia i eseje wskazują na nowe kategorie i pola, które mogą i powinny stać się przedmiotem refleksji wychowawczej wykraczającej poza tradycyjny krąg nauk o wychowaniu. W esejach poruszane są również problemy, które już znajdują się w obszarze profesjonalnego namysłu wychowawców, jednak dzięki prezentacji ich przez przedstawicieli psychologii, socjologii, filozofii, prawa, etnografii, kulturoznawstwa, filologii oraz praktyki edukacyjnej, zyskują nową jakość. SPIS TREŚCI: Tom 1 Wprowadzenie do serii Istota i sens wychowania - wokół kontekstów i znaczeń Notki o autorach 1. Wychowanie. Pojęcie - znaczenia - dylematy - B. Śliwerski 2. Mitologizacja wychowania. Blaski i nędze - S.Symotiuk 3. Kulturowy wymiar wychowania: praktyki i ideologie - T. Bulinski 4. Edukacja: wobec, wbrew i na rzecz ponowoczesności - Z. Bauman 5. Medykalizacja dzieciństwa i możliwość jego powtórnego zaczarowania - M. Jacyno 6. Stereotypy młodzieży: konieczność i możliwość odczarowania młodości - M. Czerepaniak-Walczak 7. Zagadnienie wychowania w socjologicznych analizach diaspory polskiej - J. Leoński, A. Hess-Leońska Indeksy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bez możliwości wypożyczenia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. KF/06.2 [fioletowa na miejscu] (nr inw. 193192) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści: Wprowadzenie 1. Kazimierz Popielski: Poczucie sensu życia jako doświadczenie egzystencjalnie znaczące i potrzeba rozwojowa 2. Janusz Mariański: Między rajem a apokalipsą. O potrzebie wychowania ku wartościom uniwersalnym 3. Eugenia Potulicka: Wychowanie dla demokracji w erze globalizacji 4. Przemysław P. Grzybowski: Wychowanie ku międzykulturowości. O poszukiwaniu człowieka w Innych i Obcych 5. Jadwiga Mizińska: Ku czemu wychowywać: nieszczęśliwy Midas czy szczęśliwy Hiob? 6. Ewa Szczęsna: Ku czemu wychowuje reklama? 7. Wiesław Godzic: Wychowanie przez ruchome obrazy: między Panoptikonem a Demoptikonem 8. Maria Dudzikowa: Uczyć się od idola. O istotnym źródle wiedzy potocznej uczniów 9. Aleksandra Tokarz: Wychowanie do twórczości przeciw wychowaniu do wtórności: stan rzeczy, dylematy, pytania 10. Maria Czerepaniak-Walczak: Wychowanie do czasu wolnego 11. Joanna Minksztym: "Święta, których dorośli nie obchodzą". Czy wychowanie jest do świętowania koniecznie potrzebne? Indeks nazwisk Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bez możliwości wypożyczenia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. KF/06.2 [fioletowa na miejscu] (nr inw. 193193) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści: Wprowadzenie Notki o autorach 1. Henryka Kwiatkowska: Tożsamość wychowawcy 2. Stanisław Dylak: W cieniu własnej wiedzy u między pewnością a bezradnością wychowawcy 3. Renata Wawrzyniak-Beszterda: Język w wychowaniu. Neutralne medium czy narzędzie wpływu? 4. Ewa Bochno: Nieprzypadkowe spotkania, czyli o rozmowie w wychowaniu 5. Wiesława Limont: äStań na ramionach gigantówö, czyli uczeń zdolny jako problem wychowawczy 6. Dariusz Chętkowski: äCo wygrałem, co przegrałem a co diabli wzięliö. Z doświadczeń wychowawcy klasy 7. Sylwia Klichowska: Ocena z zachowania u Sens czy bezsens? 8. Justyna Nowotniak: Ukryty program wychowania 9. Maria Mendel: Ometkowane serce szkoły 10. Józef Pielachowski: Mocne i słabe strony wychowania w szkole (Nie) prześmiewcze refleksje długoletniego praktyka 11. Stanisław Bortnowski: Czy literatura piękna przyda(je) się jeszcze wychowaniu? Z perspektywy dydaktyka literatury 12. Dariusz Chętkowski: Czy literatura piękna przyda(je) się jeszcze wychowaniu? Z doświadczeń nauczyciela polonisty Indeks nazwisk Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bez możliwości wypożyczenia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. KF/06.2 [fioletowa na miejscu] (nr inw. 193194) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każda wiarygodna teoria demokracji musi odnieść się między innymi do takich dwóch żywotnych kategorii jak patriotyzm i obywatelskość. Upolitycznienie tych kategorii, manipulowanie nimi według potrzeb i doraźnych interesów, prowadzi do partykularyzmów zagrażających procesom edukacji dla demokracji. Konieczne jest zatem tworzenie warunków rozumienia i doświadczania patriotyzmu oraz bycia obywatelem, a zwłaszcza takich elementów obywatelskiego uczestniczenia, jak: podejmowanie decyzji i kształtowanie oraz artykułowanie preferencji. Kolejne studia, rozprawy i eseje składające się na ten tom pomyślane są więc jako przesłanki argumentów przeciw jednowymiarowemu podejściu do rozwoju człowieka i do zmiany społecznej oraz przeciw tym systemom myślowym, które ograniczają ludzkie poznanie i samodzielne decydowanie. W gruncie rzeczy interesuje nas odpowiedź na pytanie: Jak zapobiec niepomyślnym tendencjom osłabiającym więź społeczną, a tym samym jak przywrócić społeczne zaufanie i obywatelskie zaangażowanie? Rzadko natrafiam na prace zbiorowe, które z jednej strony są bardzo potrzebne ze względu na aktualność podjętych tematów w stosunku narastających problemów społecznych wymagających pilnego rozwiązania, a z drugiej strony nie są powierzchownym, niejako automatycznym odzewem na zaistniałe zapotrzebowanie społeczne. Recenzowana książka jest tego typu rzadkością. Trafia idealnie w samo centrum wywołanych przez klasę rządzącą problemów edukacyjnych, a jednocześnie nie ulega presji pospiesznego, a więc także płytkiego udzielania odpowiedzi diagnostycznych i równie silnej presji akceptowania bezrefleksyjnego rozwiązań, które są preferowane przez polityków. Z recenzji prof. S. Kowalika
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bez możliwości wypożyczenia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. KF/06.2 [fioletowa na miejscu] (nr inw. 193195) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej